Laatste Reisverslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanko Bosman - WaarBenJij.nu Laatste Reisverslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanko Bosman - WaarBenJij.nu

Laatste Reisverslag

Door: Hanko Bosman

Blijf op de hoogte en volg Hanko

26 Mei 2015 | Australië, Sydney

Laatste reisverslag
Nadat we zoals in mijn vorige verslag op maandag naar de Australia Zoo waren geweest, mochten we dinsdag weer vroeg ons bed uit, dit keer voor een boottour over de Noosa Everglades (moerassen). Ook dit was weer prachtig, totaal anders dan al het andere wat we gezien hadden, maar echt top zo’n dag op de boot als lunch even bbq’en en dat alles in een mooie omgeving. De volgende dag hebben we een rustdag genomen, lekker de hele dag een beetje aan het zwembad en aan het strand liggen. Donderdag was het dan eindelijk zover…….we gingen naar Fraser Island, één van dé hoogtepunten van de Eastcoast. Na een autorit van 2 uur en boottocht van een uur kwamen we aan op Fraser en werden we met de shuttle naar het resort gebracht. Mooie kamers met een prachtig uitzicht over een meertje en de zee. Die middag zijn we een beetje op verkenning gegaan een stuk over het prachtige witte strand gelopen en zowaar al gelijk een dolfijn gespot. S’avonds weer even lekker een hapje eten en vroeg slapen, want de dag daarop hadden we een tour over het Island. Om 8 uur stapten we met 25 man in een 4WD bus (er zijn namelijk geen wegen, alleen zand en je moet dus een 4WD hebben om op Fraser te kunnen rijden) de gemiddelde leeftijd van de groep lag ver boven de 60, maar die oudjes vonden het prachtig dat er ook want jongeren mee waren. De tour was echt geweldig, zoveel schitterende dingen gezien. We zijn in een vliegtuigje over het eiland gevlogen, in banden door een beekje gevaren, met 80 km per uur over het strand gereden en het hoogtepunt van Fraser Island, Lake McKenzie, gezien. Nog nooit heb ik een meer gezien met zulk blauw water als daar prachtig. Na een slopende dag weer even lekker gegeten, een biertje gedronken met onze nieuwe vrienden van 52 jaar en weer slapen. Volgende ochtend om 7 uur stond er een kanotocht op het programma over een riviertje. Was ook weer zeker de moeite waard om zo vroeg je bed voor uit te komen. Helaas zat na een dag of 3 het Fraser avontuur er alweer op het namen we de ferry weer terug naar het vaste land. Eigenlijk is het niet te beschrijven hoe mooi Fraser was jullie moeten maar even googelen om een beter beeld te krijgen. Voor de laatste daagjes met Gert en Jolanda gingen we weer terug naar Noosa. Hier hebben we vorige week maanden een paardrijdtocht gedaan, weer eens heel wat anders en zeker een hele leuke manier om nog een National Park te zien. Na dinsdag nog even rustig aan gedaan te hebben, moesten we woensdag Gert en Jolanda weer op het vliegveld brengen. Terug naar het backpackers leven. Nick en ik zijn gelijk doorgereden naar Surfers Paradise. De mensen die we op Fraser hadden ontmoet hadden ons namelijk aangeboden of we gratis bij hen wilden slapen en daar zeiden wij natuurlijk geen nee tegen. Twee dagen heerlijk gegeten met de hele familie daar, prima geslapen nog even gesurft en een biertje gedronken in de bar. Vrijdagochtend moesten we de auto weer inleveren in Brisbane en echt weer terug naar een hostel. Na nog een dagje Brisbane, moesten Nick en ik toch echt afscheid gaan nemen. Na 3 maanden met zijn 2e te hebben gereisd, nu weer zonder elkaar. Nick heeft nog een maandje voor de boeg en ik hoop dat hij het zonder mij red haha. ’s Avonds heb ik de nachtbus naar Sydney gepakt, 16 uurtjes maarliefst en daar kwam ik de volgende ochtend veilig aan. De afgelopen 1,5 dag Sydney nog maar eens een keer goed bekeken en toch een soort afscheid genomen van Australië. Vannacht ook laatste nachtje in een hostel geslapen, raar gevoel. Zo meteen pak ik het vliegtuig en dan hoop ik over een uurtje of 30 weer terug te zijn in Nederland. Als ik er zo op terug kijk heb ik echt een geweldige tijd gehad, echt top! Zou het zo nog een keer doen.

Tot morgenxxxx

• 26 Mei 2015 - 08:06

Aunt Marina:

Dear Hanko: time has flown by, but you seem to have spent it well - going on all sorts of trips to discover the beauties of Australia. Fraser Island sounds wonderful. Enjoy your last hours down under and have a safe journey. See you in NL! With love, aunt Marina

• 26 Mei 2015 - 13:53

Lot:

Hanko!

Je verslagen klinken top!!!! Helaas is het avontuur over!