Eerste verhaal Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanko Bosman - WaarBenJij.nu Eerste verhaal Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanko Bosman - WaarBenJij.nu

Eerste verhaal Australië

Door: Hanko Bosman

Blijf op de hoogte en volg Hanko

05 April 2015 | Australië, Cairns

Hallootjes,
Na ruim anderhalve week Australië wordt het toch maar weer eens tijd om een stukje te schrijven. We zijn vorige week woensdag aangekomen in Cairns midden in de nacht. We moesten daarom de nacht buiten bij het vliegveld doorbrengen. Niet heel comfortabel, maar we hebben het overleefd. De volgende ochtend zijn we met de shuttle naar het centrum van Cairns gegaan en na 11 dagen zitten we daar nog steeds. Eigenlijk valt hier niet zoveel te beleven het is iedere dag een beetje hetzelfde vooral genieten van de zon en we liggen een groot deel van de dag bij ‘het lagoon’. Dit is een groot openbaar zwembad aan de kust. (je mag niet zwemmen in de zee, vanwege gevaar voor krokodillen). De eerste dagen in Cairns heb ik nog geprobeerd om werk te zoeken, helaas kwam ik erachter dat er geen enkele werkgever is die iemand aanneemt voor een kortere periode dan 3 tot 4 maanden. Dit geldt voor heel Australië. Omdat ik geen tijd heb om zolang te werken, heb ik er daarom voor moeten kiezen om eerder naar huis te komen. Voor degene die mij natuurlijk heel erg missen is dit niet zo erg, maar het is toch jammer. In plaats van half juli kunnen jullie mij nu 27 mei alweer terug verwachten.
Voor de rest heb ik het nog steeds erg naar mijn zin we genieten volop van de zon en we doen zo nu en dan is wat leuke activiteiten. Vorige ben ik een keer naar de botanische tuinen geweest, gaaf om een klein tropisch regenwoud te zien, met wildlife zoals schildpadden en pelikanen. Gister hebben we geskydived (voor de mensen die niet weten wat dit is, uit een vliegtuig springen en met zo’n 200 km per uur naar beneden vallen). We sprongen van 4600 meter hoogte, de eerste 60 seconden val je gewoon als een gek naar beneden, dwars door de wolken en daarna maak je de sprong af met een parachutevlucht van ongeveer 5 minuten. Het was waanzinnig. Ik heb echt nog nooit zoiets gedaan in mijn leven, echt top. Zeker het geld waard. Vorige week zondag zijn we naar een katholieke kerk geweest, dat was grappig om eens mee te maken, maar we snapten er allebei geen bal van. Vanochtend zijn we daarom voor Pasen maar opzoek gegaan naar een andere kerk. We zijn uitgekomen bij de baptisten gemeenten en dit beviel een stuk beter. Tussen de Aboriginals, die bij ieder liedje dansen je highfives geven en alles erop en eraan. Super leuk en ook nog best een goed verhaal. Voor de rest staat voor mij van de week nog een duiktrip van 2 dagen op het programma naar het Great Barrier reef en daarna kunnen we Cairns gaan verlaten om verder naar het zuiden te trekken. Daar ben ik wel aan toe, begin Cairns zo langzamerhand toch wel een beetje zat te worden. Tot zover mijn eerste verhaal vanuit Australië.

xx


  • 05 April 2015 - 07:56

    Gert-Jan:

    Hoi Hanko,

    Goed verhaal! Gave actie dat sky diven! Geniet lekker van je periode in Australie!

    Groeten uit Kampen

    PS:
    Wij gaan zo naar de kerk en ik ben benieuwd of het bij ons net zo zal zijn als bij jullie ..... Ik ben benieuwd. Fijne Paasdagen!!

  • 05 April 2015 - 08:35

    Petra:

    Hoi Hanko,

    Leuk weer van je belevenissen te lezen!
    Jammer dat het niet lukt om te werk te vinden, en zo dus langer te kunnen blijven, maar zo te lezen drukt dat zeker de pret en jullie plezier niet!
    Gaaf zeg, zo'n sky dive ...... dat maak je niet vaak mee .....

    Wij zijn hier net aan 1e Paasdag begonnen, het paasontbijt zit er op, Aron vond het boterschaapje van oma (je kent het vast ....) helemaal geweldig, natuurlijk naast het ontbijt ook lekker alvast chocolade-eieren eten voor de kids, oftewel: wij hebben het hier ook prima naar ons zin.

    Nog heel goede Paasdagen toegewenst, geniet van alle dingen die je doet, en alle mensen die je ontmoet, en tot horens maar weer,
    Groetjes, ook van de rest van de family,
    Petra

  • 06 April 2015 - 11:28

    Aunt Marina:

    Dear Hanko - wow, I guess that a rollercoaster ride in Six Flags is peanuts compared to skydiving :-) I wouldn't do it for the world, so I think you're a brave man! It's good to hear you're back with your 2 feet on the ground, though :-) and next you'll go diving in the Great Barrier Reef - amazing! Too bad about not being successful in finding a job. Happy Easter to you from the other side of the globe! Aunt Marina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanko

Hier kunt u mij volgen bij gedurende mijn reis door Australië, Nieuw-Zeeland en Bali.

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 7165

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 27 Mei 2015

Backpacken Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: