Eerste week Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hanko Bosman - WaarBenJij.nu Eerste week Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hanko Bosman - WaarBenJij.nu

Eerste week Nieuw-Zeeland

Door: Hanko Bosman

Blijf op de hoogte en volg Hanko

01 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hello,
Laat ik maar weer eens een berichtje plaatsen. Afgelopen week weer een top week gehad. Laatste dagen Sydney waren top, lekker rustig een beetje naar het strand en af en toe wat activiteiten zoals het bezoeken van een waterval. Maandagochtend zijn we vertrokken vanuit Sydney en veilig geland in Auckland (Nieuw-Zeeland), hier hebben we twee nachten geslapen. Auckland is een prima stad, maar niet heel bijzonder dus dat hadden we in een paar dagen wel gezien. Vanuit Auckland zijn we met de bus verder gereisd richting het noorden naar Whangarei, ook hier hebben we twee nachtjes geslapen. In Whangarei zelf valt niets te beleven, maar vanuit daar werden wel duiktrips georganiseerd richting de ‘Poor Knight Islands’. Donderdag zijn we daarom ook maar wezen duiken. Echt een geweldige dag gehad. Twee mooie duiken gemaakt, van alles gezien met als absolute hoogtepunt de pijlstaartroggen. Het hostel in Whangarei was heel anders dan we gewend waren. We sliepen eigenlijk gewoon in het huis bij de eigenaren deelde de keuken met wat Duitsers en hebben voor het eerst zelf (lekker) gekookt. Leuk om eens mee te maken.
Vrijdagochtend hebben we de bus verder naar het noorden gepakt en we zijn beland in Pahia (Bay of Islands). Schitterende omgeving hier, heerlijk op 100 meter van de zee, genieten. Gisteren een stukje gemountainbiket langs de baai, schitterend. Vanochtend hebben we de bus weer terug naar Auckland gepakt. Hier zullen wij weer twee dagen blijven en dan start onze busreis richting het zuiden van Nieuw-Zeeland. Zo nu en dan drinken we ook nog eens een lekker biertje, kortom wij vermaken ons wel.

Bye

Ps. Foto’s kan ik op een of andere manier niet uploaden dus zal proberen deze op facebook of dropbox te zetten.

• 01 Maart 2015 - 09:12

Bert:

Leuk weer om ff te lezen.

• 01 Maart 2015 - 11:15

Jan Vermeer:

Jullie genieten er van ga zo door en ik kijk uit naar de foto,s. Veel plezier nog. Groeten jan

• 01 Maart 2015 - 13:55

Jolanda:

hello boys! Wat een mooi verteld reisverhaal Hanco! Jullie hebben al bijna 2 fantastische weken gehad, heel leuk voor jullie! Leef enorm met jullie mee! Xx

• 02 Maart 2015 - 21:17

Addy Bosman:

Ha die Hanko, het lijkt toch net vakantie!!!!! Fijn om weer wat van je te lezen. Veel plezier verder. Groetjes, ook voor Nick. Opa en oma.