Surfen tot Byron Bay - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Hanko Bosman - WaarBenJij.nu Surfen tot Byron Bay - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Hanko Bosman - WaarBenJij.nu

Surfen tot Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Hanko

11 Mei 2015 | Australië, Noosa Heads

Sorry dat het een beetje lang duurde, maar hier is voor de trouwe volgers weer een nieuw verhaal over de afgelopen 3 weken. Zoals ik al zei in mijn vorige verhaal ben in wezen golfsurfen in ‘Town of 1770’, 2 dagen. Erg lastig om te doen, maar zeker ook erg leuk. Deze dagen alleen een beetje gesurft en voor de rest vooral rustig aan gedaan. Na 1770 heb ik een dagtrip gemaakt naar Bundaberg, hier de rum-distellerie bekeken van Australisch meest beroemde rum, en wat rum geproefd en in de avond de nachtbus naar Brisbane gepakt. Vanuit Brisbane hebben we een auto gehuurd voor 3 weken. Na één dag Brisbane zijn nick, ik en Katie, een meisje dat we in airlie beach hadden ontmoet, naar Byron Bay gereden. We zijn 3 dagen in Byron Bay gebleven. Normaal is Byron Bay bekend om het surfen, maar helaas trok er een storm over de oostkust en hebben we 3 dagen niets anders gezien dan regen, regen en nog eens regen. We moesten ons dus maar vermaken met een beetje tafeltennisen. Ook zijn we vanuit Byron nog een dagje naar Nimbin geweest, leuk om deze hippiestad te zien en met al de regen hadden we ook niet veel beters te doen. Na onze dagen in Byron zijn we verder gereden naar Surfers Paradise/Goldcoast. Dit is een beetje het Miami van Australië, grote wolkenkrabbers aan het strand en enorme villas in de buitenwijken. Veel toeristen en veel backpackers. Hier zijn we 2 dagen gebleven, beetje wat van de stad gezien, wat nieuwe activiteiten geboekt en naar de zee geweest. Na Surfers Paradise was het tijd om terug te keren naar Brisbane, want Gert en Yolanda (Nick’s ouders) waren daar ondertussen aangekomen. S’avonds hebben we ze gelijk ontmoet en heerlijk gegeten in het hotel waar zij verbleven. Het was top om eindelijk weer eens normale groenten en lekker eten te hebben. Volgende morgen zijn we om 5.30 opgestaan, omdat we een mooie trip naar Moreton Island voor de boeg hadden. Na een boottocht van een uur kwamen we daar aan. Lekker rustig koffie gedronken en daarna wat actiever geworden, eerst met de segway over het strand, daarna een kleine boottocht om de vissen te voeren, tijdens deze boottocht van alles gezien: duizenden vissen, een schildpad en roghaaien, prachtig. Na de boottocht gingen we snorkelen, weer enorm veel vissen, haaien en roggen gezien, echt een topdagje. Na deze lange dag, mocht er de volgende ochtend weer een beetje uitgeslapen worden en zijn we in de middag rustig een wandeling door een national park wezen doen met als eindbestemming een schitterend uitzicht over de omgeving en over de waterval. Na 2 actieve dagen in Brisbane was het afgelopen donderdag tijd voor de volgende bestemming, Noosa. Na een ritje van ongeveer 3 uur kwamen we aan in ons….RESORT. Na 2,5 maand in te kleine bedden en kamers die we moesten delen met veel te veel mensen hadden we eindelijk weer een lekker bed en onze eigen badkamer. Vrijdag hebben we dan ook maar vol genoten van de luxe en de hele dag niks gedaan een beetje lekker aan het zwembad gelegen en een kijkje genomen in het dorp. Zaterdag zijn we naar een markt geweest in de buurt, leuk om even gezien te hebben. Zondagochtend zijn we weer eens naar de kerk geweest en daarna in het volgende national park de schitterende zonsondergang gezien. Vandaag naar de dierentuin van Australische legende ‘Steve Irwin’ geweest. Altijd leuk om weer even door de dierentuin te lopen en al deze bijzondere dieren te zien. Het blijft heerlijk om weer normaal eten te eten en en een normaal bed te hebben. De tijd gaat toch wel erg snel voor ik het weet zit ik alweer in Woerden. Ik ga nog ff lekker genieten en tot over 2 weekjes.

xx

• 11 Mei 2015 - 20:17

Addy Bosman:

Zo Hanko, is weer leuk om te lezen. Nog even en dan heb je elke dag weer lekker eten.. Of je ook weer in je eigen bed kan, staat nog te bezien. Marinda slaapt daar toch zo heerlijk!!!!!!
    Opa heeft een flinke griep,te pakken hij begint nu wat op te knappen. Hij is zelfs gisteren niet mee geweest naar Marinda's verjaardag. We hebben lekker gegeten. Was erg gezellig.
    Nog een paar toffe weken gewenst. Als jij weer thuis komt, zijn wij nog in Tsjechië.
    Wij komen de 30e terug. See you. Opa en oma.